середу, 18 вересня 2019 р.

Незвичайні питання, які ставили бібліотекарям до появи інтернету

До появи інтернету і пошукових систем люди покладалися на книги. Але, щоб знайти відповідь на актуальне питання, можна було уникнути копання в літературі і звернутися в Нью-Йоркську публічну бібліотеку, запитавши всезнаючого бібліотекаря.
Кілька років тому співробітники цієї бібліотеки виявили велику коробку з картками, в якій містилися найбільш цікаві питання, котрі ставили бібліотекарю представники громадськості. Питання міг поставити будь-який бажаючий особисто або за телефоном. Саме телефонна послуга «Запитай бібліотекаря» була створена в 1967 році і діє до цього дня. І що дивно, не дивлячись на те, що в наші дні люди можуть отримати практично будь-яку інформацію за лічені хвилини, в Нью-Йоркську публічну бібліотеку досі надходить близько 30 000 дзвінків на рік.

З 9 ранку до 6 вечора, з понеділка по суботу, кожен може зателефонувати за номером 275-6975 та поговорити з живою людиною - одним з десяти співробітників, хто керує операцією. Більшість людей дзвонять з питанням про бібліотечні послуги. Інші хочуть перевірити випадкові факти, які вони чули в новинах. Запити про новини, науку та історію надходять приблизно раз на годину.
Протягом десятиліть в Нью-Йоркську публічну бібліотеку надходили найдивніші питання: «Жінка належить до класу ссавців?» Або «Який життєвий цикл волосся у брів?». Одна людина просто хотіла дізнатися, як правильно поклеїти шпалери: «У мене є шпалери і клей. Що мені робити далі? Клей намазувати на стіну або на папір? Я спробував і так, і так, але, схоже, не спрацювало».
Але насправді дурних питань не буває. Людина, сильний в одній галузі, може не знати найпростіших речей іншої галузі. Тому співробітники бібліотеки чесно відповідають на будь-які питання і радять людям звернутися до відповідних друкованих матеріалів, які можуть виявитися для них корисними.
«Чи є якісь статистичні дані про тривалість життя покинутої жінки?», 1963 рік
«Що означає сон, в якому вас переслідує слон?», 1947 рік
«Як мені поклеїти шпалери? У мене є шпалери і клей. Що мені робити далі? Клей намазувати на стіну або на папір? Я спробував і так, і так, але, схоже, не спрацювало», 1945 рік

Джерело: /www.izbrannoe.com

Немає коментарів:

Дописати коментар